زیبارویان تلویزیون روزه را باطل می کنند "
محیالدین حائری شیرازی ۱۶ شهریور ۱۳۸۷
محیالدین حائری شیرازی از خاندانهای روحانی قدیمی و شناخته شده فارس، مانند دستغیب و محلاتی و فالی و آیتاللهی و غیره، نیست. پدر وی، شیخ عبدالحسین حائری، روحانی گمنامی در شیراز بود.پدر شیخ عبدالحسین فردی است بهنام محمدطاهر که گویا در کربلا زندگی میکرد. محمدطاهر به شیراز مهاجرت کرد و از یکی از خاندانهای تاجر شیراز، موسوم به نمازی، زن گرفت. خانواده فوق در دوران رضا شاه نام خانوادگی «حائری» را برگزید. (گفتگوی آیتالله محیالدین حائری شیرازی با کیهان فرهنگی، سال بیستم، شماره 207، دی 1382، ص 6)
نام دیگر کربلا، یا مکان مرقد امام حسین (ع)، «حائر» است. نام «حائر» از حیره، شهر باستانی کلدانی، منشاء گرفته که در همین مکان واقع بود. کسانی که در کربلا متوطن بودند گاه نام خانوادگی حائری را برمیگزیدند مانند آیتالله شیخ عبدالکریم حائری یزدی. آیتالله حائری یزدی در روستای مهرگرد، واقع در میبد یزد، به دنیا آمد و پس از تحصیل در اردکان و یزد در هیجده سالگی به عتبات رفت و مدتی در کربلا و سپس سامرا ادامه تحصیل داد.
شیخ محیالدین حائری شیرازی اندکی پس از شهادت آیتالله سید عبدالحسین دستغیب (20 آذر 1360)، از 10 دی 1360 تا اوائل بهمن 1387، حدود بیست و هفت سال، ابتدا امام جمعه شیراز و پس از شهادت آیتالله ربانی شیرازی (17 اسفند 1360) نماینده ولی فقیه در فارس نیز شد. او در این دوره طولانی اقتدار فراوان کسب کرد و شبکهای خانوادگی از مدیران را در فارس پایهگذاری نمود. حائری شیرازی به تأسیس حوزه علمیه و پرورش طلاب و نخبگان اقدام نکرد و بیشتر اوقات خود را مصروف به طرح «فلاحت در فراغت» نمود. مؤسسه فوق و شرکتهای اقماری آن بخش عمده اراضی مرغوب دولتی و حتی خصوصی و مراتع عشایر را در اطراف شیراز به قطعات کوچک تفکیک کرده و فروختند.
مکانی که خانه حائری شیرازی در آن واقع بود. قلب محله کلیمیهای شیراز. از کوچهها و خانههای قدیمی چیزی بر جای نمانده.
انجمن مبارزه با بهائیت (حجتیه) میخواست برای نوجوانان و جوانان، بدون ذکر نام این انجمن، جلسهای راهاندازی کند. مسجد متروکه شمشیرگرها را، که مجاور خانه علیمحمد باب، بنیانگذار فرقه بابی، در محله شمشیرگرها بود، برگزیدند. این مکان در اصل مسجد نبود. در گذشته خانه یک یهودی بود که ابتدا بابیها، برای تردد مخفیانه به خانه باب، خریدند و سپس مسلمانان آن را به مسجد تبدیل کردند.
حائری در بازجوییهای ساواک روحیهای به شدت ضعیف نشان داد. آنگونه که چهرههای سرشناس دستگیرشدگان میگویند، در بازجویی هر چه میدانست گفت و اعترافاتش به شکنجه شدید برخی از بازداشتشدگان انجامید.
تسلط حائری بر زبان عبری و فقه یهود است. چهارشنبه 11 دی 1387/ 31 دسامبر 2008 حجتالاسلام و المسلمین سید معزالدین حسینیالهاشمی، برادر همسر حائری شیرازی، در برنامه «سالکان نور»، که از شبکه سه تلویزیون ایران پخش میشود، گفت: «علمای علم یهود هر وقت گیر میکردند در تورات و ترجمه تورات و لغات عبری به ایشان مراجعه میکردند که مواردیاش ثبت شده است.»
علی ایزدی، که معلوم نیست چرا حائری در حوالی نیمه دهه 1340 مدتها در مزرعه او کار میکرد، فراماسون بود. در گزارشهای ساواک فارس به تهران، از 6 اسفند 1349 تا خرداد 1357، از علی ایزدی، در کنار کسانی چون مهندس میرعزیز ملجأیی (رئیس اطاق بازرگانی شیراز و رئیس کارخانههای قند کوار و مرودشت و فسا) و دکتر ازلی (رئیس بیمارستان میسیونرهای انگلیسی معروف به «بیمارستان مرسلین»)، و علیاکبر خلیلی و دکتر ذبیح قربان و دکتر فرهنگ مهر و کامبیز قربان و پرویز قوامی و حبیبالله قوامی و دیگران، به عنوان شرکتکنندگان در جلسات لژ شیراز یاد شده است.
وبسایت "عبدالله شهباری"،تاریخنگار و پژوهشگر
محمد صادق (محیالدین) حائری شیرازی کیست؟
پیرامون سوابق شیخ محمد صادق (محیالدین) حائری شیرازی و حضور وی در انجمن حجتیه و حتی تبار او (بنا به تحقیقات مورخان)، بحث زیادی به میانه رفته است. اما گفتار امروز ما فعلا پیرامون عملکرد این روحانی قدرتمند فارس، بعد از شهادت آیتالله سید عبدالحسین دستغیب در آذر ماه سال ۶۰ و طی حدود سه دهه نمایندگی ولی فقیه در فارس، امامت جمعه شیراز، نمایندگی مجلس، نمایندگی خبرگان و سِمَت های مختلف می باشد. البته در گفتار امروز مجالی برای پرداختن به مواردی چون اظهارات وی پیرامون مسائل اجتماعی و اقتصادی و بین المللی نیست. شاید وقتی دیگر…
از انجمن حجتیه تا زمین خواری
این عضو مجلس خبرگان که هفته گذشته با حضور در شبکه خبر و طی خطابه ای تلویزیونی، صراحتا خواستار اعدام معترضان شده، کسی ست که به جرات می توان او را از پدر خواندگان شبکه های مافیایی کشور و خطه فارس طی سه دهه اخیر نامید. چندی پیش عبداالله شهبازی، یکی از محققان و مورخان کشور، در جزوه ای تحقیقی بنام «زمین و انباشت ثروت»، همراه با افشای سوابق تکان دهنده و روابط محفلی حائری شیرازی، از سودهای نجومی وی از راه “فساد مالی”، “زمین خواری” و زد و بندهای صورت گرفته تحت عنوان طرح «فلاحت در فراغت» پرده برداشت. از قرار معلوم در جریان این طرح بود که باند حائری
بخش عمده ای از اراضی مرغوب دولتی و حتی خصوصی و مراتع عشایر در اطراف شیراز، به قطعات کوچک تفکیک، فروخته و به جیب زده شد و اَحَدی هم حق پیگیری موضوع را نداشته و ندارد. در نتیجه آن تحقیقات، بالغ بر دهها موارد از فساد، زمین خواری، سرکوب، پایمال کردن حقوق شهروندان افشا شد و نویسنده و محقق آن نیز تحت فشار و بازداشت و تهدید قرار گرفت.
نقش حائری در کسب مقام رهبری توسط آقای خامنه ای
پس از فوت رهبر فقید انقلاب در بهار ۶۸ و آغاز بحث پیرامون جانشینی وی و طرح “شورایی شدن رهبری”، سخنرانی و تلاش حائری برای به قدرت رسیدن سید علی خامنه ای، بسیار جنجالی و تاثیر گذار بود. خود وی در این زمینه می گوید “بنا به اعلام نایب رئیس مجلس خبرگان (هاشمی رفسنجانی)، به عنوان اولین مخالف شورایی شدن رهبری سخنرانی کردم…هیچ کس گمان نمی کرد تعداد مخالفان شورایی شدن رهبری زیاد باشد و پس از سخنرانی من و زمانی که نام رئیس جمهور وقت (خامنه ای) در نامها برده شد، چهار پنجم نفرات به نفع او قیام کردند و بدین ترتیب وی به مقام رهبری رسید .”
دفاع تمام قد از احمدی نژاد
با اینکه طی چهار سال گذشته محمود احمدی نژاد مورد حمایت و دفاع حائری شیرازی قرار داشت، اما دفاع تمام قد از او را بهمن ماه سال گذشته و در مراسم کنگره بزرگداشت آیتالله صدوقی همگان شاهد بودند. آنجا که پدر خوانده با بیان اینکه “احمدینژاد در موضعگیریها پا به پای رهبری میآید”، خاطرنشان کرد “مقام رهبری میبیند که در عالم احمدینژاد حرفی میزند که در اندام یک رئیس جمهور اسلامی است، این را میشود کنار سیدحسن نصرالله و اسماعیل هنیه گذاشت. بعد هم گفت که مساله؛ مساله شاه سلطان حسینها است. در انتخابات آینده مواظب اینها باشید.”
وی بلافاصله پس از تقلب بزرگ و کودتای انتخاباتی خرداد ماه امسال نیز، با اعلام این نکته که “تبعیت از رهبری در تبعیت از رئیس جمهور است”، خطبه های نماز جمعه ۲۹ خرداد را مورد توجه قرار داد و خطاب به رهبری گفت “خطبه شما در تعقیب حضور ۸۵ درصدی مردم با آن آزادی مطلق و بالاتر از آن، نشان از عبور امت با امام خود از مرحلهای و کلاسی به کلاس بالاتر است. مساله، مساله گرفتن آتش در دست است و این ایام آخرالزمان است.” وی مرداد ماه و در پنجمین همایش دکترین مهدویت خاطرنشان کرد “اینکه ولایت فقیه از رییس جمهور حمایت می کند به دلیل داشتن شهامت به دست گرفتن آتش است و ملت باید در حمایت از رییس جمهور از نظر ولی خود تبعیت کند… از آنجا می گویم رئیس جمهور آتش را در دست گرفته است که ما سالها گمان می کردیم درحادثه هولوکاست ۶ هزار یهودی کشته شده اند اما رییس جمهور آمد و گفت افسانه است و این یعنی همان آتش را در دست گرفتن. “
شاید به پاس همین تلاش ها بود که رئیس دولت کودتا، این حامی خود را به سِمَتِ «استاد اخلاق دولت دهم» منصوب کرد و انتصاب وی به عضویت در هیأت رئیسه فدارسیون تیراندازی نیز بی ربط با حمایت های وی از احمدی نژاد و حمله به مخالفین کودتا نباشد.
دفاع از پارادایم قتل، خشونت عریان و کشتار مخالفان
معرفی سه تن از شاگردان «درس اخلاق» حائری شیرازی و سوابق و عملکرد آنها، کمک زیادی به شناخت تفکر و نگاه وی به دین و حکومت خواهد کرد. علی فلاحیان وزیر پیشین اطلاعات، روح الله حسینیان (خسرو خوبان) رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نماینده خشونت طلب مستعفی مجلس و حیدر مصلحی وزیر اطلاعات فعلی، هر سه از شاگردان حائری بودند. وی بلافاصله بعد از فریادهای “اعدام اعدام” در نمایش نهم دی و همزمان با تلاش حسینیان و ۳۵ نماینده دیگر برای تسریع اجرای احکام اعدام بازداشت شدگان، در رسانه ملی – و مصادره شده کشور- حاضر شد و خاطرنشان کرد “بازداشت افراد باعث عزیز شدن آنها می شود و نباید با دستگیری معترضین سبب عزیز شدن آنها شوید، فقط آنها را بکشید.” استاد جدید اخلاق برای دولت دهم، در خطابه تلویزیونی فوق الذکر، دو بار صریحاً به حامیان کودتا و ارگان های سرکوب دستور داد تا جائیکه می توانند معترضین را بکشند و هر چه بیشتر بکشند بنفع نظام است.
تحلیلگران بر این باورند که تفکر حائری شیرازی، مصباح یزدی، محسنی اژه ای، جنتی، علم الهدی، یزدی و احمد خاتمی بی تاثیر بر پرونده معترضین زندانی نیست.
جرس

اصلا روحانی ها رو قبول ندارم
پاسخحذف